•    
        •  
        • فهرست پرسش های رسیدگی به انتقادات و شکایات

          روشهای مختلف طرح شکایات در بانک توسعه صادرات ایران چگونه است؟

          الف – مراجعه حضوری به ساختمان مرکزی بانک توسعه صادرات ایران ب – ارسال شکایت بصورت مکتوب از طریق پست به ساختمان مرکزی بانک توسعه صادرات ایران ج – سامانه مربوط به انتقاد و شکایت(در وب سایت اصلی بانک و یا باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران) د – پست صوتی(تلفن گویا) به شماره 88700913 هـ – ارسال دورنگار به شماره 88702308 لازم به ذکر است آدرس ساختمان مرکزی بانک توسعه صادرات ایران: تهران- میدان آرژانتین- خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)- نبش خیابان پانزدهم - برج بانک توسعه صادرات ایران می باشد.

          چگونه می‌توان به سامانه انتقاد و شکایت بانک دسترسی پیدا نمود؟

          برای دسترسی به سامانه انتقاد و شکایت دو مسیر ذیل معرفی می‌گردد: الف- مشتریان می توانند با مراجعه به وب سایت اصلی بانک توسعه صادرات ایران به نشانی www.edbi.ir ، کلیک روی بخش "ارتباط با ما" و سپس بخش"انتقاد و شکایت" به این سامانه دسترسی پیدا نمایند. ب- همچنین مشتریان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران به نشانی club.edbi.ir و سپس بخش "انتقادات و پیشنهادات" نسبت به ثبت انتقاد و یا پیشنهاد خود اقدام نمایند.

          نحوه پیگیری شکایت مطرح شده به چه نحوی می باشد؟

          با توجه به اینکه شکایت مشتریان در سیستم اتوماسیون اداری یا سامانه مربوطه ثبت می‌گردد، لذا مشتریان می‌توانند از طرق ذیل مراتب را پیگیری نمایند: الف- در صورت ارسال شکواییه از طریق سامانه‌های موجود و اخذ کد رهگیری: الف/1) مراجعه به وب سایت اصلی بانک توسعه صادرات ایران به نشانی www.edbi.ir ، "ارتباط با ما" و سپس بخش "رهگیری تماس" الف/2) مراجعه به وب‌سایت باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران به نشانی club.edbi.ir،"انتقادات و پیشنهادات" و سپس بخش "رهگیری درخواست" ب-چنانچه شکواییه به طرق دیگر به بانک ارائه شده باشد، شاکی می‌تواند طی تماس تلفنی با کارشناسان بخش رسیدگی به شکایات(شماره تماس 88700913 ) پاسخ مقتضی را دریافت نماید.

          فرآیند نحوه پاسخگویی به شکایات در بانک توسعه صادرات ایران چگونه است؟

          آن دسته از مشتریانی که نسبت به طرح شکایت اقدام نموده اند، جهت اطلاع از فرآیند پاسخگویی به شکایات، می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک به نشانی www.edbi.ir و سپس بخش "درباره بانک" و در نهایت ورود به بخشی تحت عنوان"قانون ارتقای سلامت نظام اداری" فرآیند مربوطه را ملاحظه نموده و از نحوه پیگیری بانک مطلع گردند.

          مدت زمان رسیدگی و پاسخگویی به شکایت در بانک توسعه صادرات ایران را مشخص نمایید.

          با توجه به اینکه شکایت‌های مطرح شده از جانب مشتریان دارای شرایط و ویژگی‌های یکسانی نمی‌باشد، مدت زمان ثابتی را نمی‌توان برای آن تصور نمود. لیکن بانک اعتقاد دارد که باید از حداکثر ظرفیت کارشناسی خود بهره‌برداری نموده و با پیگیری موضوع در حداقل زمان ممکن، پاسخ لازم را به ذینفع منعکس نماید. لازم به ذکر است که بانک همواره مصمم بوده که پاسخ لازم به شکایات مطرح شده را ظرف مدت یک ماه اعلام نماید.

          آیا برقراری ارتباط با کارشناسان بخش رسیدگی به شکایات امکان‌پذیر می‌باشد؟

          به جهت اهمیت موضوع در حوزه رسیدگی به شکایات، کارشناسان مربوطه ضمن بررسی شکایت، در صورت نیاز با شاکی ارتباط برقرار نموده و اطلاعات مدنظر خود را بمنظور پیگیری مناسب شکایت و ارائه پاسخ لازم به ذینفع، اخذ خواهند نمود. در هر صورت شاکی می‌تواند طی تماس با شماره تلفن 88700913 نسبت به پیگیری شکایت خود اقدام نماید.

کلیه حقوق متعلق به بانک توسعه صادرات ایران می باشد.