•    
       
        • بانکداری باز چیست؟
          بانکداری باز بستری است که با ایفای نقش واسط بین بانک ها و مشتریان اعم از سازمان ها، شرکت های بزرگ و کوچک، فینتک ها، استارت آپ ها و کسب و کارهای مختلف این امکان را فراهم می کند که خدمات متنوع بانکی به صورت سهل، امن و سریع بصورت API در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گیرد. قابلیت هایی نظیر زیر ساخت امن تبادل داده و خدمت، مدیریت سطوح دسترسی، رابط کاربری و فضای تعاملی با مشتریان همگی توسط بستر ارائه بانکداری باز قابل ارائه است. در فاز اولیه اجرای بانکداری باز ، برنامه های حسابداری و مالی مشتریان بصورت مستقیم به هسته عملیات بانک متصل می شود. این قابلیت باعث می شود مشتریان محدودیت های برنامه هایی مثل اینترنت بانک نداشته باشند و متناسب با نیاز و خواسته خودشان ، از طریق برنامه های مالی خود، عملیات بانکی انجام داده و خدمات بانکی دریافت کنند.

          برای استفاده از خدمات بانکداری باز، مشتری باید ویژگی‌های پایه‌ای زیر را داشته باشد:
          1. شخصیت حقوقی باشد.
          2. دارای سیستم نرم افزاری با قابلیت پشتیبانی از API باشد و امکان نگاشت هر تراکنش به اطلاعات کاربر احراز هویت شده داشته باشد.
          3. خط اینترنت پایدار با پهنای باند حداقل 2 MB و IP ثابت در اختیار داشته باشد.
          4. دارای تیم فنی پشتیبانی (نرم افزار، شبکه و امنیت) باشد.
          5. شرایط و الزامات امنیتی مندرج در فرم پیوست را داشته باشد.
          6. امکان برقراری ارتباطی ایمن بصورت TLS دو طرفه بین نرم افزار و سامانه بانکداری باز داشته باشد.
          7. آمادگی لازم جهت بازرسی‌های دوره‌ای و ارائه گزارشات دوره‌ای طبق فرمت ارائه شده داشته باشد.

          در صورت احراز شرائط مذکور، امکان پیاده سازی بانکداری باز برای شما مشتری گرامی وجود دارد. با تکمیل اطلاعات فرم درخواست استفاده از خدمات بانکداری باز بانک توسعه صادرات ایران، سرعت، کیفیت در دریافت خدمات به روز بانکی را به شیوه ای نو، منحصر به فرد و اختصاصی، تجربه نمایید.
          ردیفسوال
          1 *الف)‌ اطلاعات پایه:
          - نام شرکت:
          2 *- شناسه ملی:
          3 *- شماره تماس شرکت:
          4- شماره دورنگار شرکت:
          5- ایمیل شرکت:
          6 *- نام شعبه عامل:
          7- نام نماینده تام الاختیار شرکت:
          8- تلفن ثابت نماینده تام الاختیار شرکت:
          9- شماره همراه نماینده تام الاختیار شرکت:
          10 *ب):‌ اطلاعات تراکنش‌های مالی:
          - برآورد تعداد تراکنش‌های ماهیانه:
          11 *- برآورد مبلغ کل تراکنش‌های ماهیانه (ریال):
          12 *- متوسط مبلغ هر تراکنش (ریال):
          13 *- سقف مبلغ هر تراکنش (ریال):
          14 *- سقف مبلغ تراکنش‌های روزانه (ریال):
          15 *- تعداد کاربران مجاز جهت استفاده از سامانه:
          16 *د) اطلاعات سیستم نرم‌افزاری و مالی مشتری:
          - نوع سیستم‌های نرم‌افزاری مالی داخلی که شرکت در حال حاضر استفاده می‌نماید:



          17 *تهیه کننده و پشتیبان سیستم مالی/نرم‌افزاری شرکت:


          18- در صورت برون سپاری نام شرکت تولید کننده و پشتیبان نرم افزار:
          19ج) سرویس‌های مورد درخواست:













          20- سایر سرویس‌های مورد درخواست:
          عنوان و شرح مختصری از سرویس:
          کد امنیتی: *
کلیه حقوق متعلق به بانک توسعه صادرات ایران می باشد.